علت باد گرم كولر گازي

همه چيز درباره ميني چيلر ها

علت باد گرم كولر گازي

۸ بازديد

چرا كولر گازي باد گرم مي زند 

باد گرم زدن اين نوع سيستم ها يكي از شايع ترين عيب هاي اين دستگاه در فصل گرماست اما به هر حال در صورتي كه مشكلي وجود داشته باشد، ممكن است تمامي سيستم را درگير نمايد و مشكلي كوچك تبديل به مسئله اي بزرگتر شود. در اين محتوا به 6 عامل اشاره شده است. هنگامي كه احساس نموديد كه دستگاه به درستي كار نمي كند، ابتدا ريموت كنترل دستگاه را چك كرده و از روي حالت كول بودن (آيكون سرما يا برف) دستگاه اطمينان حاصل شود. در صورتي كه مشكلي وجود ندارد اما هنوز ساكنان باد گرم را حس مي كنند ، حتما مشكل اساسي تري اتفاق افتاده كه لازم است كولر را خاموش كرده و به يك تكنسين مراجعه نماييد.

دليل باد گرم زدن كولر گازي چيست

  • عدم سرويس دهي پنل هاي خارجي

اگر به مراقبت هاي ساليانه توجهي نداشته باشيد و سرويس دهي دستگاه را به تاخير بياندازيد ممكن است اين اتفاق رخ دهد .اگر در حالي كه دستگاه در حالت سرما قرار دارد، باد گرم بزند و توجهي به آن نشود، ممكن است كه كمپرسور آسيب بزند و هزينه هاي بالاتري را به بار بياورد. هنگامي كه كه گرد و غبار بر روي تجهيزات مكانيكي و الكترونيكي كولر مي نشيند، دقت عملكرد آن پايين آمده و در نتيجه باد سرد توليد نمي كند . پيشنهاد مي شود به صورت دوره اي معمولا در اوايل فصل بهار به شستشو و سرويس پنل خارجي (كندانسور) اين دستگاه پرداخته تا در يك روز گرم تابستاني به علت باد گرم زدن دستگاه، دچار مشكل نشويد . 

  • به هنگام مسدود شدن سوراخ هاي فيلتر پنل داخلي

در هواي شهرهاي بزرگ ، با توجه به آلودگي و وجود ذرات معلق و گرد و غبار ، يكي از شايع ترين دلايل باد گرم زدن دستگاه، كيپ شدن و انسداد سوراخ هاي فيلتر پنل داخلي بر اثر گرد و غبار مي باشد . زماني كه مسير خروجي باد مسدود شود، جريان هوا نسبت به قبل كندتر وضعيف تر شده و باد سرد توليد نمي كند . با گرفتگي كويل هاي خنك كننده جريان هوا ، دستگاه برفك مي زند و اين برفك ها مسير جريان هوا را بيشتر مسدود كنند. از همين رو زماني كه جريان باد به راحتي در مسير كويل هاي خنك كننده حركت نكند، باد خروجي دستگاه كم و گرم مي شود. براي صرفه جوبي در هزينه، توصيه مي شود قبل از تماس با تكنيسين، حتما فيلتر را از جاي خود بيرون آورده و با آب شستشو دهيد و اكر مشكل حل نشد، راه هاي ديگري را امتحان كنيد . 

  • به علت سوختن فن يا موتور فن

فن يكي از قطعات اساسي در اين دستگاه ها مي باشد كه در آن چرخه ها مي چرخد و هوا توليد مي كند . حال اگر به هر دليلي اين قطعه از دستگاه يا موتور الكتريكي كه باعث چرخش فن مي شود (موتور فن ) خراب گردد يا بسوزد، در نتيجه هواي خنكي نيز به وجود نخواهد آمد .

  • به علت كم بودن مقدار گاز

يكي ديگر از دلايل باد گرم زدن اين مدل دستگاه ها كم بودن گاز به شمار مي رود كه عموما به خاطر كاركرد دستگاه و يا نشتي رخ مي دهد از همين رو لازم است تا با تست لوله ها از سالم بودن مسير ورودي و خروجي گاز اطمينان حاصل كنيد .

  • به دليل خراب شدن كمپرسور

كمپرسور قلب دستگاه است و هر مشكلي براي اين قسمت پيش مي آيد تمامي سيستم را درگير مي نمايد. نگهداري و مراقبت از اين قطعه سبب مي شود تا همواره سيستمي سالم با عملكردي مناسب داشته باشيد. يكي از دلايل وجود باد گرم، سوختن كمپرسور است كه در صورتي كه از اين موضوع مطمئن شديد، بايد سريع دستگاه را خاموش كرده و به يك تكنسين مراجعه نموده و مشكل را حل نماييد.

  • در صورت خرابي ترموستات

تنظيم دما بر روي ريموت كنترل تعبيه شده است و كاربران مي توانند تنها با تنظيم دما به راحتي از مزيت هاي اين دستگاه استفاده كنند زماني كه ترموستات خراب باشد، دستگاه ديگر طبق دماي ريموت عمل نكرده و در نتيجه هواي گرم از خود بيرون مي دهد. بازديد از اين قسمت و سيم پيچي ها و ديدن دستگاه از سوي يك متخصص، كمك مي كند تا با تعويض اين قطعه مشكل باد گرما زدن حل شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.