علت كاهش فشار آب در منازل

همه چيز درباره ميني چيلر ها

علت كاهش فشار آب در منازل

۱۰ بازديد

دلايل كاهش فشار آب خانه چه مي باشد

دلايل كم شدن فشار به عوامل مختلفي بستگي دارد كه به شكل خلاصه به تعريف اين عوامل مي پردازيم :

تراكم منطقه: برخي از محله ها تراكم زيادي داشته و همين موضوع سبب شده است تا فشار آب كم شود. از اين رو بهترين حالت براي رفع اين مشكل استفاده و قرار دادن يك پمپ آب و منبع آب براي ساختمان مي باشد .

رسوب كردن لوله ها: از ديگر عوامل متداول كم شدن فشار آب، وجود رسوب در لوله ها مي باشد و اين مشكل براي خانه‌هايي كه لوله آب آن‌ها از جنس لوله‌هاي گالوانيزه است، از سايرين بيشتر اتفاق مي افتد. براي حل اين مشكل، بايد لوله كشي دوباره انجام داده شود يا آن ها را تعويض كرد . با استفاده از لوله هاي پوليكا اين مشكل به بهترين شكل ممكن حل مي شود.

وجود داشتن نشتي در سيستم آب: از ديگر احتمالاتي كه نمي توان آن را ناديده گرفت نشتي مي باشد . البته براي تشخيص اين مشكل ابتدا تمام شيرهاي آب ساختمان را بايد ببنديد و سپس عدد كنتور را بررسي نموده و پس از ۱ تا ۲ ساعت و سپس دوباره عدد كنتور را چك كنيد. بدر صورت عادي كار كردن سيستم  اين عدد نبايد تغييري كرده باشد و در صورت تغيير حتما در قسمتي از مسير لوله كشي نشتي وجود دارد.

 

دلايل كاهش فشار آب خانه

گرفتگي در صافي:  از پيش پا افتاده ترين مشكلاتي كه سبب كم شده فشار مي شود رسوب گرفتن سافي شيرهاي آب مي باشد كه مي توان با باز كردن آن ها با استفاده از آچار فرانسه، اقدام به تميز كردن صافي و نصب دوباره آن نمود.

نصب پمپ به صورت مستقيم: اگر اين موضوع باعث ناراحتي و عدم آسايش ساكنان ساختمان شده است، يكي از راه كارهاي افزايش فشار آب خانه و ساختمان نصب مستقيم پمپ به لوله ورودي آب ساختمان است كه فشار آب را چند برابر مي نمايد.

 

علت كاهش موقتي فشار آب

بايد توجه داشت كه در برخي از موارد، آب به شكل مقطعي، فشار خود را از دست مي دهد كه مي توان با چند كنترل و روش ساده، فشار را دوباره به حالت قبلي باز گرداند. از جمله مهم ترين روش ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

 

كنترل نشتي: در لوله ها كه چكه آب و نم گرفتگي از نشانه هاي وقوع اين اتفاق است از ديگر عوامل افت فشار آب در داخل ساختمان است. از اين رو توصيه مي شود تا چك كردن لوله را به صورت دوره اي در برنامه خود قرار دهيد. همچنين مي توان به قطع كردن آب ساختمان و بررسي كنتور از زمان قطع تا دوساعت بعد به كمك شماره انداز كنتور، به بررسي و اطمينان خاطر از عدم وجود نشتي در ساختمان، از تحميل هزينه هاي بالا به ساختمان جلوگيري نمود. حتي در برخي موارد نيز مي توان با تعويض چند لوله اين مشكل را برطرف كرد .

كنترل كردن پكيج و آبگرمكن: در برخي از مواقع اين اتفاق افتاده است كه فقط آب گرم افت كمي داشته و آب سرد هنوز هم مثل سابق فشار مناسبي دارد. در اينجا لازم است تا مستقيما به سراغ آبگرمكن يا پكيج برويد و اين دو سيستم را بررسي نماييد. بررسي چشمي و در صورت احساس بروز مشكل براي سيستم ها لازم است تا با تماس با تكنسين مجاز، اين مشكل را حال نماييد. وجود رسوب، اختلال در آب رساني و … مي تواند از مهم ترين دلايل اين نوع مشكل باشد. در صورتي كه همه اين كارهاي كه گفته شد را انجام داديد، احتمالا مشكل ديگر از سوي قسمت شما نيست و لازم است تا با كمك از دفتر آب و فاضلاب منطقه، هرچه سريع تر مشكل را برطرف كنيد .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.