مزاياي پرده هوا

همه چيز درباره ميني چيلر ها

مزاياي پرده هوا

۱۰ بازديد

كاربرد و مزاياي پرده هوا

سرمايه داران ، صاحبان فروشگاه ها يا مراكز تجاري اداري علاقه اي به ورود حشرات موذي و گردوغبار به املاك خود ندارند و نهايت سعي خود را مي كنند تا به وسيله تجهيزاتي ، آنان را از خود دور نگه دارند . از اين رو با باز شدن درب ورودي، دستگاه پرده هوا به صورت اتوماتيك شروع به كار كرده و فضاي داخل را از فضاي بيرون جدا مي كند و همين كار سبب مي شود تا ميزان بسيار زيادي هواي محيط داخلي از بيرون جدا شود و فضاي سالمي را به وجود آورد . اين پرده ها با نصب شدن در بالاي فضاهاي ورودي و استفاده از يك فن قوي، جريان هوا را به صورت عمودي يا حتي افقي مي دمد. جالب است بدانيد درفضاهاي خاص، يك دستگاه مكمل نيز نصب مي كنند و در روبرو سيستم اما از پايين ورودي اين كار را انجام مي دهد . به آن دستگاه ، مكنده مي گويند كه با قرار گيري در كف و روبروي دمنده سبب مي شود جريان هوا به صورت يكنواخت به گردش در مي آورد . 

پرده هوا چيست و چه كاربردي دارد

مزيت استفاده از پرده هوا

اگر هنوز هم در خريد اين محصول شك داريد، اين مزيت مهم را در نظر داشته باشيد و تاثيرات آن را در محيط كاري در نظر بگيريد:

 

  • جلوگيري از هدررفت گرما : اين سيستم ها به نوعي عايق حرارتي هستند و ميتواند دماي دو محيط ازيك ديگر جدا نمايند. از همين رو در مكان هايي كه داراي درب خودكار است و رفت و آمد از آن زياد صورت مي گيرد،  از هدررفت گرما از اين سيستم ها جلوگيري مي كند. اين دستگاه ها در ضخامت هاي مختلفي توليد شده كه از انواع آن ها مي توان به مدل هاي سه تا پنج سانتيمتري اشاره نمود كه ازبهترين انواع عايق گرما و سرما هستند.
  • جلوگيري از نفوذ حشرات: با تغيير فصل و افزايش حشرات موذي استفاده از اين دستگاه ها مي تواند تاثيرات مثبتي داشته باشد. همچنين براي محيط هايي چون  آشپزخانه ها و رستوران ها هميشه بهداشت از اهميت بالايي برخوردار است كه استفاده از اين دستگاه ها مي تواند اين مشكل را تا حد بالايي مرتفع نمايد. وجود جريان هوا از ورود اين موجودات جلوگيري مي نمايد.
  • جلوگيري از نفوذ گرد و غبار : مكان هايي كه نياز به هواي پاك و بدون آلاينده دارند و بخشي از اجناس خود را در فضاي باز ارايه مي دهند( مانند آجيل فروشي ها و … ) لازم است تا از اين دستگاه ها استفاده نمايند و از ورود گرد و غبار جلوگيري شود.

معرفي و مشخصات انواع پرده هوا

در دو دسته به صورت زير طبقه بندي مي شوند:

 

  • تجاري – اداري: اين مدل پرده ها را براي مكان هاي خاص طراحي و نصب مي شوند . در طراحي و ساخت مدل هاي تجاري – اداري، زيبايي اهميت بالايي داشته و به همين دليل لازم است دستگاه  فضاي كمتري را اشغال كرده و برق مصرفي كمتري را مصرف كند . در برخي از مدل هاي تجاري-اداري مي توان پرده هوا را به كويل هاي حرارتي نيز مجهز كرد . آن براي فصل هاي سرد سال نيز كاملا مناسب است.
  • صنعتي: براي استفاده هاي صنعتي نيز لازم است تا پرده ها به گونه اي اختصاصي طراحي شوند . اندازه  مدلهاي صنعتي با توجه به محل نصب تعيين مي گردد و ميزان قدرت باد بر حسب نياز متغير است. آن ها به خاطر بزرگ بودن مدل هاي صنعتي و قدرت بالاي آن ها، هزينه هاي مصرف انرژي بالاتري نسبت به مدل هاي تجاري و اداري دارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.