منبع كويل دار افقي خانه تاسيسات 1200 ليتري

همه چيز درباره ميني چيلر ها

منبع كويل دار افقي خانه تاسيسات 1200 ليتري

۱۰ بازديد

معرفي محصول منبع كويل دار افقي خانه تاسيسات 1200 ليتري

مخازن كوئل دار يا منبع كويلي  در دسته ي ساده ترين مبدل هاي حرارتي پوسته و لوله (shell &tube) قرار دارد. كاربرد اين محصول در توليد و ذخيره آبگرم مصرفي در زمينه هاي خانگي، تجاري و صنعتي سبك و نيمه سنگين كه به مصرف مي رسند استفاده مي شود. منبع كويل دار متشكل از يك كوئل مسي مي باشد . اين كوئل شامل لوله هاي رفت و برگشتي است كه آب داغ و يا بخار بويلر در آنها جريان پيدا مي كند و از طريق تماس آن با آب داخل منبع،دماي آب را بالا برده و به اين ترتيب آب گرم مي شود.ساخت منبع كويل دار خانه تاسيسات 1200 ليتري در دو حالت صورت مي گيرد : افقي و عمودي. در نصب منابع كويل دار افقي هيچ گونه پايه و نگهدارنده اي نصب نمي شود و در هنگام نصب به ارتفاع و نگهداره آن توجه مي كنند و به اين طريق محصول را نصب مي كنند.

كويل مسي  ضريب هدايت حرارتي بالايي دارد . از اين نظر ما استفاده از مس را در ساخت اين كويل ها پيشنهاد مي كنيم . همچنين طول عمر زياد اين نوع كويل در اين مخازن بهينه و مهندسي مي باشد.

 

جزئيات ديگر مخزن كوئل دار افقي خانه تاسيسات مدل 1200 ليتري

مزيت مخازن كوئل دار افقي در مقايسه با منايع دو جداره در يكسري جزئيات ريز خلاصه مي شود از جمله: آسودگي تعميرات آن به دليل تك جداره بودن (در صورت نشت) و راندمان بالاتر كاري به دليل وجود منبع حرارتي داخلي آن مي باشد. كويلي كه در اين زمينه كاربرد دارد بهتر است تا از جنس مس باشد ، چرا كه مس رسناي خوبي براي گرما است. البته از كويل هاي استنلس استيل نيز استفاده مي شود اما آن در مواردي است كه به طور مثال آب مصرفي خورنده است يا جنس بدنه منبع استنلس استيل مي باشد و اينكه لازم نيست تا همواره از مس در ساخت اين كويل ها بهره بگيريم. كويل منابع كويلي در حالت عادي و معمولي به فرم U شكل توليد مي شوند. اين حالت يو شكل سبب مي شود تا امكان سرويس و رسوب زدايي به سهولت و آساني انجام شود. ظرفيت مخزن آب مورد نياز ساختمان با در نظر گرفتن يكسري موارد به دست مي آيد كه آن شامل تعداد واحدها، نوع كاربري ساختمان، ضريب تقاضا، ضريب همزماني و ضريب مصرفي خواهد بود . طبق اين محاسبات تقريبا براي هر واحد مسكوني بين 100 تا 200 ليتر ظرفيت منبع آب گرم كويلي يا دو جداره بايد در نظر گرفته شود . 


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.